Van kleins af aan werkte ik graag met mijn handen en had
altijd wel een beeldend project, zoals rollen van bollen natuurklei in de tuin tot poppen van karton maken. Hiermee
ben ik nooit gestopt. Als kunstenaar heb ik sinds 20 jaar een atelier. In de
opleiding tot creatief therapeute beeldend kon ik onderzoeken wat een creatief vormgevingsproces met mezelf en anderen deed voor de persoonlijke ontwikkeling. Na wat jaren in de psychiatrie gewerkt te hebben was
de roeping om nog meer eigen beelden te maken groter en studeerde ik in 2007 af
aan de kunstacademie van ArtEZ in vrije kunst. Daarnaast werkte ik als activiteitentherapeute met volwassenen. Na 8 jaar voor mezelf te hebben
gewerkt in opdracht en voor tentoonstellingen was ik toe aan een volgende stap.
Om mijn beeldende praktijk nog meer te verbinden met theoretisch onderzoek
studeerde ik 2015 af aan de Master of Fine Art, het Dutch Art Institute. In de
laatste jaren heb ik het onderzoek naar onderwijs van geschiedenis geïntegreerd
in mijn eigen beeldend werken.
Mijn hart ligt bij het beeldend werken voor en met
kinderen. Ik ben overtuigd dat betekenisvol en geintegreerde beeldende lessen cruciaal belangrijk zijn voor een creatieve en gezonde ontwikkeling van het
kind. Sinds 8 jaar werk ik ook als consulent en trainer voor cultuureducatie in
het primair onderwijs bij een cultuurknooppunt in Arnhem. In deze functie coach
en adviseer ik scholen op hun visie op cultuureducatie en stel samen
cultuurbeleidsplannen op. Mijn expertise ligt hier bij het beeldend onderwijs.
Maar ik heb veel feeling met drama en cultureel erfgoed en voldoende kennis van alle leerlijnen. Ik help scholen graag aan een doorgaande leerlijn beeldend
en train de leerkrachten erin deze toe te passen in de praktijk. Deze functie kan ik alleen doen omdat ik ook de
ervaring als kunstenaar in de klas heb. O.a. via de Lindenberg in Nijmegen geef
ik lessen en workshops beeldend en schimmenspel.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten